امشب که فضا پر است از بوى حسین عطر گل سرخ آید از سوى حسین
اى فطرس پر سوخته احرام ببند از بهر طواف کعبه ى روى حسین
فضیلت و اعمال ماه شعبان
ماه شعبان ماه بسیار شریفى است که به پیامبر(ص) منسوب میگردد. آن حضرت این ماه را روزه میداشت و به ماه رمضان وصل مىکرد و مىفرمود: شعبان ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بدارد بهشت بر او واجب شود.
اعمال مشترکه ماه شعبان
اوّل : هر روز هفتاد مرتبه بگوید اَسْتَغْفِرُاللّهَ وَ اَسْئَلُهُ التَّوْبَهَ.مناجات شعبانیه
دوّم : هر روز هفتاد مرتبه بگوید اَسْتَغْفِرُاللّهَ الَّذى لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحیمُ الْحَىُّ الْقَیّوُمُ وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ و در بعضى روایات الْحَىُّ الْقَیُّومُ پیش از الرَّحْمنُ الرَّحیمُ است و عمل به هر دو خوبست و از روایات مستفاد مىشود که بهترین دعاها و ذکرها در این ماه استغفار است و هرکه هر روز از این ماه استغفار کند هفتاد مرتبه مثل آنست که هفتاد هزار در ماههاى دیگر استغفار کند .
سوّم :صدقه دادن در این ماه اگرچه به نصف دانه خرمایى باشد تا حق تعالى بدن او را برآتش جهنّم حرام گرداند.
چهارم : در تمام این ماه هزار بار بگوید لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَلانَعْبُدُ اِلاّ اِیّاهُ مُخْلِصینَ لَهُ الدّینَ وَ لَوُ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ که ثواب بسیار دارد از جمله آنکه عبادت هزار ساله در نامه عملش بنویسند .
پنجم : در هر پنجشنبه این ماه دو رکعت نماز کند در هر رکعت بعد از حمد صد مرتبه توحید و بعد از سلام صد بار صلوات بفرستد تا هر حاجتى که از امر دین و دنیاى خود دارد حق تعالى برآورد.
ششم : در این ماه صلوات بسیار فرستد.
همه ی بشریت به بعثت احتیاج دارد به خصوص امت اسلامی
بیانات رهبر معظم در دیدار مسئولان نظام، سفیران کشورهای اسلامی و اقشار مختلف مردم روز عید مبعث
بعثت برای همه انسانهاست.
امروز ما به معنای بعثت احتیاج داریم بشریت احتیاج دارد به خصوص امت اسلامی. عید مبعث عید برانگیختگی برای زدودن رنجهای بشر است. بنابراین حقیقتاً عید است. رنجهای عمده بشر که در طول تاریخ ادامه داشته و امروز هم دارد به شکل های گوناگون بندگی غیر خداست، استقرار ظلم و بی عدالتی ست، شکاف میان طبقات مردم است، رنجهای فرودستان و زورگویی زورگویان است. اینها رنجهای همیشگی بشر است. این چیزها با انگیزه های فاسد و مفسد قدرتمندان زورگو همواره بر بشر تحمیل شده است. بعثت برای زدودن این رنجهای بشر است.
روز مبعث روز رجوع به فطرت الهی است. چون همه این دردها و نابسامانی ها در فطرت الهی بشر مردود اعلام شده. فطرت الهی بشر طرفداری از حق و عدل و مجاهدت در راه مظلومان است.
امیرالمؤمنین«علیه السلام» در علت بعثت پیامبران جمله ای در نهج البلاغه شریف دارند، که خیلی باید درباره آن تأمل کرد، می فرمایند: پیامبران انسانها را وادار کنند که معاهده ی فطری که در نهاد بر نهاده شده را اعتراف و عمل کنند و نعمت فراموش شده را به یاد انسانها بیاورند، نعمت وجود، خرد، سلامت، …که ما غفلت می کنیم و پیامبران اینها را به یاد ما می آورند و حجت را بر مردم تمام کنند و حقیقت را برای آنها آشکار کنند. تبیین، بیان مهمترین وظیفه پیامبران است.دشمنان از پوشش جهل و نفاق استفاده می کنند، که پیغمبران این پوشش جهل و نفاق را می درند و گنجینه خرد را برای بشر بازگشایی می کنند، پیغمبران برای این آمدند که انسانها را به تعقل و اندیشه وادار کنند و پس ار آن عقل بشر را به سمت توحید هدایت کنند. پیغمبران دست خرد الهی را می گیرند و حقایق عالم را برای انسان آشکار می کنند .
جبهه مقابل بعثت جبهه جاهلیت است. جاهلیت را نباید یک امر مقطعی تاریخی در گذشته دانست. جاهلیت مخصوص آن روز نیست، جاهلیت ادامه دارد همچنان که بعثت ادامه دارد.
این آب شیرین و آب شور، بر خلایق می رود تا نفخ صور
این جاهلیت به معنای نداشتن علم نیست، گاهی علم در خدمت جاهلیت قرار می گیرد. وقتی در زندگی خردی که زیر سایه هدایت پیامبران باشد داشته باشیم آن زندگی سعادتمندانه است و اگر خرد نباشد، شهوت و غضب و نفسانیات حاکم می شود و بشر در کوره بدبختی ها خواهد سوخت…